Definiția unui E-commerce
Crearea unui E-commerce nu a fost niciodată mai usoară ca și acum! Platforme precum Shopify sau WooCommerce, permit și persoanelor mai puțin experte în domeniul tehnologiei să creeze un magazine online.
Perioada în care re doar figurile profesionale precum Web Developer sau Web Designer puteau crea și gestiona o astfel de activitate, s-a sfârșit! În zilele noastre, modelele de design și sistemele WYSIWYG (what you see is what you get) permit persoanelor să pornească un magazin de comerț electronic în doar câteva minute.
Iată 7 avantaje pentru care ar trebui să-ți deschizi un e-commerce: Global Reach- un magazin fizic te limitează la o anumită zonă giografică, la piețele din apropriere. De exemplu, dacă ai un magazin în București și vrei să vinzi în Alba Iulia, trebuie să deschizi o altă locație fizică. Un e-commerce nu are această limitare. Poți vinde oricui, oriunde în lume prin intermediul comerțului electronic digital.
Întotdeauna deschis- ativitățile fizice au de obicei ore limitate, dar un magazin online de comerț electronic rămâne “deschis” 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână, 365 de zile pe an. Acest lucru este extrem de convenabil pentru clienți și o oportunitate excelentă pentru comercianți.
Reduce costurile– companiile ce folosesc comerțul electronic au costuri de funcționare semnificativ mai mici decât magazinele tradiționale. Nu există nici o chirie, nici un personal de angajat și plătit, iar costurile fixe de operare sunt mai mici.
Gestiunea automatică a inventarului- este mult mai ușor să automatizezi gestionarea stocurilor prin utilizarea instrumentelor electronice online și a furnizorilor terți. Acest lucru a salvat companiilor de comerț electronic miliarde de dolari în inventar și în costurile de exploatare. Gestiunea inventarului a devenit tot mai sofisticată. Acum îți poți gestiona acțiunile pe mai multe canale cu ușurință. Prin urmare, poți vinde și urmări acțiunile, cum ar fi în piețele ca eBay, Amazon, Etsy sau un magazin fizic.
Marketing de precizie- comercianții online pot colecta o cantitate incredibilă de date despre consumatori pentru a se asigura că vizează persoanele potrivite pentru a vinde produsele lor. Acest lucru reduce costul de achiziție a clientului și permite companiilor de e-commerce să rămână extrem de agile. Imaginează-ți posibilitatea de a viza doar persoanele de sex masculin cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, care trăiesc în zonele urbane. Acesta e marketing de precizie, și o astfel de tehnică nu se poate aplica cu un magazin tradițional.
Poziție a magazinului independentă- un proprietar al unui magazin online, nu este legat de un singur loc atunci când îl gestionează. Este de ajuns să aibă un laptop și o conexiune la internet pentru a-ți putea administra afacerea.
Tipuri de comercianti al unui e-commerce
În general, există două tipuri de comercianți e-Commerce:
- Cei care vând produse fizice- acest lucru este destul de auto-explicativ. Este doar cumpararea și vânzarea de produse fizice printr-un fel de suport electronic. De exemplu, ai putea vinde marfa de nișă ca și: modă, accesorii, articole de uz casnic, jucării, etc.
- Magazine care vând produse digitale (AKA produse pe care le poți descărca): dacă ai achiziționat vreodată un curs online, acesta intră în categoria de “produse digitale”. Dacă pentru a avea acces la acest curs trebuie să te loghezi, să devii membru, sau să-l descarci, acesta este cu siguranță un “produs digital.”